Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, ale popularne handbary nie nadają się całkowicie do motocrossu. Na whoopsach i skokach, gdy kierowcy ręka zsunie się pomiędzy handbar i kierownicę, to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo złamania ręki. Handbar jak powszechnie wiadomo jest bardzo sztywny, dlatego też bez żadnego większego trudu jest w stanie złamać rękę. Motocykliści którzy posiadają maszyny wyposażone w handbary ze stalowym prętem powinni unikać jazdy na torach motocrossowych.
Handbary – jakość wykonania
Pamiętać należy o tym, że handbary jak łatwo się domyśleć dzielą się na te lepsze i gorsze. Najlepsze jakościowo modele wyposażone są w aluminiowy pręt wzmacniający i wymienne dodatki. Kierowcy mogą w każdym momencie wymienić nie tylko plastikowe osłony, ale również kołki rozporowe, boczne osłony czy same uchwyty. Warto zwrócić również uwagę na to, że nie wszystkie handbary dostępne na rynku mają takie same mechanizmy mocowania do kierownicy, dlatego też nie wszystkie modele można dopasować do danego motocykla.
Popularne listki
Oprócz handbarów na półkach sklepowych można znaleźć także specjalne listki, które są najtańszą osłoną na ręce. Listki są bardzo lekkie i co najważniejsze nie są w pełni zintegrowane z kierownicą. Osłony dłoni są zazwyczaj plastikowe i mocuje je się do kierownicy za pomocą specjalnych adapterów. To właśnie dzięki nietypowym mocowaniom listki są bardzo uniwersalne i możne je zamontować do każdej kierownicy.